خود ناشناخته ی من

داستان سپیداری که قد میکشد

خود ناشناخته ی من

داستان سپیداری که قد میکشد

خود ناشناخته ی من

سپیدار درختی برگریز است که برگ‌هایش پیش از ریزش،رنگ طلائی روشن تا زرد به خود می‌گیرند
ریشه هایی بسیار قوی و نفوذگر دارند...
**********
سپیداری که به باران می پیچد
عاشق باران نیست
می خواهدمسیرآسمان راپیداکند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

مهریه

شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۸:۵۹ ب.ظ
توی همون کتاب مذکور...به نقل از پیامبر نوشته که مهریه نه باید اونقدری کم باشه که مثل یک زنا کار به حساب بیاد و نه خیلی زیاد که باعث شومی میشه مهره ی زیاد مهریه ای که خودشون در نظر میگرفتن 500درهم بوده اگه کسی میدونه به پول امروز و الان ما چقدر میشه بگه لطفا و گفتن از این کمتر و بیشتر نگیرین اما در عین حال تاکید داشتن که بدون مهریه اصلا نباید اقدام به ازدواج کرد در عین اینکه میگفتن از 500درهم کمتر نباشه اما افرادی بودن که خیلی فقیر بودن به اونها هم میفرمایند هرچی داری مهر همسرت کن. واگر هیچ چیز با ارزشی نداشتن بهشون میگن اگر قرآن بلدی آموزش قران رو مهر همسرت قرار بده ________________________________ حقیقتش واسه خود من اصلا مهم نبوده و نیست.حرف مردمم برام بی اهمیته زندگی نه با مهر بالا حفظ میشه نه با کمش از هم میپاشه حقیقتش از اسمش پیداست "مهریه" باید با مهر و دل خوش داماد پرداخت بشه نه زور و غصه یه نفر همین اخیرا مهریه شو 14تا سکه تایین کرده بود(البته خانواده طرفو تا حدود زیادی میشناختن و مطمئن بودن) نظر خود منم همین بود ...وقتی گفتم ، گفتن خیلی کمه و....آدم ارزش خودشو نباید بیاره پایین و .... اگه به ارزش باشه که آدم بودن و روحی که خدا بخشیده هیچ قیمتی نمیشه براش گذاشت مگه قراره برده خرید و فروش بشه که قیمت و ببریم بالا بعد اونا هی چونه بزنن بیارن پایین؟؟؟!!!!!! درست برعکس دستورات ما که باید خونواده عروس مقدار کم تایین کنن و خونواده ی داماد یه مقداری بهش اضافه کنن به عنوان هدیه ضمنا همه میدونیم که مهریه عندالمطالبه است یعنی هر زمان عروس طلب کنه داماد باید بتونه پرداختش کنه و همین که به زبون بیاد یا از دل بگذره که " کی داده و کی گرفته" عقد باطله!!!
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۲/۰۲
سپیدار

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.