خود ناشناخته ی من

داستان سپیداری که قد میکشد

خود ناشناخته ی من

داستان سپیداری که قد میکشد

خود ناشناخته ی من

سپیدار درختی برگریز است که برگ‌هایش پیش از ریزش،رنگ طلائی روشن تا زرد به خود می‌گیرند
ریشه هایی بسیار قوی و نفوذگر دارند...
**********
سپیداری که به باران می پیچد
عاشق باران نیست
می خواهدمسیرآسمان راپیداکند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

ساندیتون

جمعه, ۱۷ دی ۱۳۹۵، ۰۷:۲۸ ب.ظ
دیشب ساندیتون رو هم تموم کردم!
400 صفحه است و به نظر من 100 صفحه ی اولش ک به معرفی آدمها و مکانها و وضعیت میپردازه زیادی بود چون همه ی اینهارو میشد در سیر داستان هم جا داد.اما در عوض 150 صفحه آخر هیجان انگیز تر و سریعتر بود! اینقدری که من تا 12 بیدار بودم و این صفحات و خوندم!
این کتاب هم همون فضای عاطفی دوران گذشته در انگلستانه و مثل سایر کتابهای جین اوستین تو یه دهکده اتفاقات رخ میده
چیزی که منو بعنوان خواننده تا پایان داستان میکشه تنها عاطفی بودن بار داستان نیست بلکه سادگی و رعایت اخلاقیات واقعا جذابه تو داستان!
افراد احساساتشونو به هیچ وجه صراحتا و افراطی بروز نمیدن بلکه همه چیز در سایه ی ادب و اخلاق و غیر مستقیم گفته میشه!
شما تو کتابای جین هیچ وقت خواننده ی صحنه های معاشقه نخواهید بود! 
و این پایبندی به اخلاقیات تو داستانهای این نویسنده برای شخص من خیلی لذتبخشتره
درست برعکس رمانهای ایرانی که از اول هزار اتفاق و ماجرای تو در تو وجود داره ضمن اینکه اصلا درک نمیکنید در چه دوره ای از تاریخ نوشته شده!! روابط یا خیلی عاشقانه ی تخیلی و خشن حتی میشه یا هرزگی شدیدی قاطیش میشه! 
به هر حال این کتاب از کتاب قبلی به نظرم جذابتر بود اما همونطور ک قبلنم گفتم جین بیش از حد توصیف میکنه و من اغلب اون قسمتا رو ب سرعت رد میکنم و این از مزایای کتابه نسبت به فیلم!!
شخصیت درونی و روحیات شارلوت هم خیلی شبیه به خودم دیدم و یه جاهایی انگار داشتم خودمو از دیدگاه دیگران میدیدم و انتقاداتی میشنیدم و اینم برام خیلی جالب بود! 
ابتدای داستان خیلی ب کندی پیش میره اما از یه جایی ب بعد حقیقتا جذاب میشه

نظرات (۲)

۲۱ دی ۹۵ ، ۰۰:۰۲ علیرضا غفاری
خیلی خوبه که کتاب می خونید

پاسخ:
کتاب دنیای قشنگی داره
چه کار خوبی میکنی کتاب ها رو تحلیل می کنی من خیلی خوشم میاد چون خودمم دوست دارم بخونمش
از حالا هر کتابی خوندی بذار تو وبلاگ که بتونم بگیرم و بخونم
اگر قبل تر هم کتاب خوبی خوندی بذار من همه رو می خوام بخونم:-)) 
پاسخ:
باشه میذارم :)))
خوبه لااقل یکی میخونه :|

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.