خود ناشناخته ی من

داستان سپیداری که قد میکشد

خود ناشناخته ی من

داستان سپیداری که قد میکشد

خود ناشناخته ی من

سپیدار درختی برگریز است که برگ‌هایش پیش از ریزش،رنگ طلائی روشن تا زرد به خود می‌گیرند
ریشه هایی بسیار قوی و نفوذگر دارند...
**********
سپیداری که به باران می پیچد
عاشق باران نیست
می خواهدمسیرآسمان راپیداکند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

تکرار تاریخ

جمعه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۵، ۰۵:۵۷ ق.ظ
وقتی کتابهای پیرامون حادثه عاشورا رو میخونید مهم ترین نکته ای که دیده میشه در همه شون بی بصیرتی مردم و عدم شناختشون از امام (ع) و در نتیجه ساده لوحیشون هست
کتابهایی مثل "لهوف" که از عاشورا به بعد رو به تصویر میکشه یا "نامیرا" که جریانات قبل از واقعه عاشوراست
حماقت افراد چه عوام و چه خواص، حرص و طمع دنیا، راحت طلبی، تفسیر به رای کردن دین و آیات قرآن و ظاهر بینی عواملی هستند که باعث هلاکت انسان میشن
گذشته از اینها وقتی این کتابهارو میخونید ناخواسته توی ذهنتون مقایسه ای با حال حاضر هم انجام میدین و میبینید که همین الان و در همین زمانی که اکثریت جامعه ما ادعای فهمیدگی دارن و مدارج علمی رو طی کردن چقدر شباهت هست بین بعضی افکار و رفتارهای حالا و اون زمان و مکان خاص!!
زمانی که دولتمردان و مسئولین امر چنان در رفاه زدگی غرق شدن که به جای حل مشکلات کشور و مردم، تهدید و تمسخر میکنند!! به این فکر میافتی که اصلا ما انتخابات ریاست جمهوری رو هر 4سال یکبار انجام میدیم تا فردی رو انتخاب کنیم برای اینکه تا هفت نسل بعدش به لحاظ ثروت و قدرت تامین بشن!! و تا جایی که میتونن به غارت کشور پرداخته و به فقر و بیکاری و جرم و جنایت بیش از پیش دامن بزنن!!
البته که خداوند میفرمایند " ما سرنوشت هیچ ملتی رو تغییر نمیدیم مگر اینکه خودشون تغییر بدن" و اینجاست که باید یادمون بیاد از ماست که بر ماست چراکه نتیجه ی تصمیم جمعی ما بر روی کرسی های مهم مینشینند!
وقتی دولتمردان چنان گوششون پر شده و بی خیال شدند که در مقابل اعتراض و سوال مردم از حربه ی تهدید و زندان و ارائه ی طرح های سرکوبی ملت به مجلس استفاده میکنند!!!! نباید تعجب کرد که در مقابل سخنان بی پرده ی رهبری هم خودشونو به کری برنن!
بنده از این نوشته نقصد حمایت از هیچ گروه و حزبی رو دارم " که تجربه نشون داده سرو ته یه کرباسن" و نه کوبیدن گروه دیگه و در میون تمام سیاسیون تنها شخصی رو که 100% قبول دارم و اافتخار هم میکنم به این موضوع، شخص رهبریه.
و حالا زمانیه که دولتمردان ما در جهت تحقیر و تضعیف ملت و کشور ما از هیچ چیز فروگذار نکردند..شعارهای زیبایی که تنها برای فریب مردم استفاده شدن امروز همگی در واقعیت شکست خوردند ولی جنابان همچنان با پررویی کامل همون حرفهارو تکرار و از نواضع قبلی و فعلی به نیکی یاد میکنند
برجامی که مثل یک بادکنک بزرگش کردن حالا ترکیده و تنها فرجامش وابستگی بیشتر ما، واردات بیشتر به خصوص هواپیمایی که هنوز شروع به کار نکرده زمینگیر شد!!! و چقدر اون عکسهای یادگاری شرم آور بود.. بتن ریزی راکتور اراک و زیر پا گذاشتن خون شهیدان هسته ای، فلج شدن تولیدات و اقتصاد داخلی ، ادامه و حتی افزایش تحریمها، تحقیر کشورمون با برگزاری مراسم رسمی در منزل سفیر!!!! کم شدن اعتبار پاسپورت، توهین و تهدید بیش از پیش و ... شد
وقتی رهبر اینقدر با صراحت سوال میکنند که " دولتمردان برای بیکاری و تورم چه کردند؟؟؟؟؟؟ " وقتی میگن مردم رو دو دسته نکنید و اختلاف داخلی رو دامن نزنید و همراه دشمن نشید...و خیلی از صحبتهای دیگه ی اخیرشون که حتما دیدید یا در فضاهای مجازی شنیدید یعنی اینکه غیر از اتهامات وارده به آقایان، مردم باید چشمهاشونو باز کنن!! باید ببینن نتیجه ی انتخابشون چی بوده و دنبال چه چیزهایی باید باشن که به طور واقعی مفید و موثر در سرنوشت خود و مملکتشون باشه نه فقط با حرفهای خوش رنگ و لعاب
برای دیدن و برپایی واقعیت چشم و گوشموتو باز کنیم و از حق دفاع کنیم نه از منافع شخصیمون!!!!
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۲۹
سپیدار

نظرات (۲)

۲۹ بهمن ۹۵ ، ۰۷:۵۸ صفا...بنفشه!
سلام سپیدارِ عزیز
اخی چقدر دلم برات تنگ شده بود. تو هنوز مینویسی و به طور منظم. چقدر زیباتر بود اگر منم یه وبلاگ واحد داشتم و باز اگر موقعی دلم هوای نوشتن میکرد همون جا می نوشتم. حداقل برای خودم یک مروری به احوالاتِ گذشته میشد. 
ولی خب هِی اسباب کشی کردم و تیکه تیکه شد و الانم که اصلا اسم اخرین وبلاگم یادم نمیاد ادرسی هم که یادمه میگه وجود خارجی نداره. شما چیزی یادت نمیاد کمکی بهم بکنی؟
پاسخ:
سلاااام صفا جوووون
من نیز همممم خیلی کم پیدا و ناپیدا شدی : دی
بنده بعد از تلاش فروان از وب قبلی خودم این آدرسو یابیدم
http://baghesafa.blogfa.com/
ولی بیا تو همین بیان یه بلاگ بساز خیلی بهتر از بلاگفاست
دستت درد نکنه. اصلا راضی نبودم به زحمت فراوان افتاده شوی. دستت درد نکنه. ممنون که وقت گذاشتی. 


مطلب ت رو همون صبح خوندم. مقایسه خوب و تامل برانگیزی کردی. منم تا حالا چند بار به این موضوع فکر کردم. "بصیرت" خانم! و البته تمرین وظیفه شناسی و عمل به وظیفه. بله اینا لازمه، اونم نه در حد حرف بلکه تمرین عملی باید بکنیم. 
ظهور امام زمان(عج) هم به همین چیزها ربط داره دیگه.

پاسخ:
خواهش میشه 
یک عدد صفای بنفش ک بیشتر نداریم از بازگشتشم بسی خوشحال میشیم♡♡

بله همینطوره بصیرت عامل مهمیه ک اگر نداشته باشیم براحتی میلغزیم

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.