خود ناشناخته ی من

داستان سپیداری که قد میکشد

خود ناشناخته ی من

داستان سپیداری که قد میکشد

خود ناشناخته ی من

سپیدار درختی برگریز است که برگ‌هایش پیش از ریزش،رنگ طلائی روشن تا زرد به خود می‌گیرند
ریشه هایی بسیار قوی و نفوذگر دارند...
**********
سپیداری که به باران می پیچد
عاشق باران نیست
می خواهدمسیرآسمان راپیداکند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

دمنوش

پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶ ق.ظ

یه جور بیماریم هست که افراد مبتلا بهش اصلا نمیتونن بدون کار کردن بشینن!

منم به همین بیماری دچارم

دیروز به دلایلی کارای خودمو نمیشد انجام بدم و البته حوصله شونم نداشتم

این بود که از صبح کلا رفتم تو آشپزخونه

زعفرونا رو پاک کردم

گلبرگاشو برای دمنوش پهن کردم تو تراس تا خشک بشن

گلای زعفرونم زیر شوفاژ پهن کردم

هسته های خرماهایی که از قبل داشتیم بعلاوه هرچی از خرماهای یخچال بود و هسته گیری شون کردم تف دادم و کوبیدم و ریختم تو اسیاب و دوباره کوبیدم و دوباره آسیاب تا کاملا پودر شد. این نوعی قهوه است که البته من قاطی قهوه میریزم ولی برای روماتیسم و ارتروز خیلی مفیده و البته چیزای دیگه ک الان یادم نیست

دو عدد هم لبو قرمز داشتیم که اونارو هم رنده کردم برای دمنوش و گذاشتم تو تراس

دمنوش لبو برای افسردگی، فشار خون و ... مفیده

حالا که اینو گفتم گلبرگای بنفش زعفرونم بگم. جلوگیری از سرطان کبد، برای سنگ کلیه و سنگ مثانه و نشاط اوره

بعدم 300 گرم گل ختمی خریده بودیم که همه رو اسیاب کردم و تو طرف گذاشتم

دو قاشق گل ختمی و یک عدد تخم مرغ رو مخلوط کنید برای ریزش موها خیلی مفیده حدود نیم ساعتم بمونه رو مو کافیه


امروز صبم رفتیم حرم تو راه یه جا حلیم میدادن خیلیم خلوت بود و راحت میشد گرفت ولی قاشق نداشت :| لطفا نذری میدین قاشقم براش در نظر بگیرین!

نگرفتیم دیگه! نمیشد بخوریمش -_-

بعد اومدیم از سر کوچه مون حلیم خریدیم. پرسیدم تا چه ساعتی حلیم دارین؟ گفت معمولا از 6 صبح ولی اینجاها چون مردم دیر بیدار میشن 7 صبح! تازه اون موقع ک ما رسیدیم 8 بود

وارد این منطقه که میشی پرنده پر نمیزنه مخصوصا روزای تعطیل


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۷
سپیدار

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.