خود ناشناخته ی من

داستان سپیداری که قد میکشد

خود ناشناخته ی من

داستان سپیداری که قد میکشد

خود ناشناخته ی من

سپیدار درختی برگریز است که برگ‌هایش پیش از ریزش،رنگ طلائی روشن تا زرد به خود می‌گیرند
ریشه هایی بسیار قوی و نفوذگر دارند...
**********
سپیداری که به باران می پیچد
عاشق باران نیست
می خواهدمسیرآسمان راپیداکند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

دانشگاه یا ندانشگاه؟

دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۵:۴۳ ب.ظ

درسهایی که امروز یاد گرفتم

 

۱- دانشگاه چیزی جز مدرک نیست!

این جمله رو شاید خیلی شنیدیم اما الان باید بگم به عمقش کاملاااا پی برم! واقعیت اینه که شما تو دانشگاه هیچ چیزی یاد نمیگیرید یا بهتره بگم خیلی محدود!!! اما به مدرکش نیاز دارید تا به **بقیه ثابت کنید که یه چیزایی حالیتونه و به هر حال یه سری دروس و گذروندین. اما کیفیت چیزایی که یاد گرفتین کاملا به خودتون برمیگرده! اینکه اونقدر انگیزه و علاقه داشته باشید که دنبال منابع علم و یادگیری باشید یا نه به همون ۴تا کلام ناقص اساتید تکیه میکنید. در واقع شما پول میدین وارد دانشگاه میشین تا در ازای مدرکی که بهتون میدن ۰ تا ۱۰۰ خودتون شروع به درس خوندن کنید

در نهایت اینکه تو کارتون موفق باشید یا نه و اصلا بتونید کار کنید! یا به هر شکلی خودتونو بالا بکشید در حد لیاقتتون بستگی کامل به روابط شما با اساتید دانشگاه و گروهتون داره! اونا هستن که طی انجمن های مخفی درونی به شما اجازه ورود به بعضی حوزه هارو میدن یا نمیدن! صرف نظر از اینکه شما رزومه خیلی قوی و کلی مقاله و ...‌ داشته باشید یا نداشته باشید حتی اینکه کدوم دانشگاه تحصیل کردین!!!!

میدونم اینا خیلی دردناکه و عده ای ممکنه مقابلش بایستن اما متاسفانه واقعیت محضه

 

۲- اساتیدی هستن که در روابطشون با شما بعنوان دانشجوی غیر همجنس توقعات بی ربط و ... دارن!!! چیزی که بوضوووووح تو رشته خودم دارم میبینم و تعداد زیادی از همکلاسیها و ترمهای بالاتری که گیر افتادن تو این حریانات و بعضی راه اومدن به خاطر اینده کاری و وصل بودن اسمشون به اسم یه استاد سرشناس.‌ بعضی علاوه بر این مورد به خاطر ترس از ابروشون چیزی نگفتن و شکایتی نکردن و بعضیا هم متاسفانه باید بگن کاملا هم استقبال کردن چون اینکاره ان... و یه نفر اخیرا شکایت کرده بعد ۲سال که به نتیجه هم میرسه و دیگه ازون استاد دعوت به کار نخواهد شد اما تاثیر چندانی برای کسی که دوهفته در میون بابت دوتا کلاس از تهران ب مشهد میاد و کلا هدفش چیزی غیر از درس و کاره!!! نداره حالا در ادامه میگم چرا..

 

۳- یه سری اساتید هم به محض اینکه حس کنن شما خیلی قوی هستین یا شدین و خیلی جدی هستین که پیشرفت کنید دیگه به هیچ سوال شما پاسخ نخواهند داد!!!! اتفاقی ک برای خودم افتاد‌.. تا وقتی مفاهیم خیلی ساده رو میپرسیدم (چون غیر مرتبط بودم) جوابم تمام و کمال داده میشد اما همینکه نوع سوال پرسیدنام.. جوابهام سر کلاس و فعالیتام تغییر کرد و نشون داد بسرعت دارم پیشرفت میکنم استاد دیگه به هیچ سوالم جواب نداد و اینو امروز مدیر گروه عنوان کرد.‌‌..

 

حالا چرا این اساتید همچنان با وجود حجم نارضایتی ها و مسائل اخلاقی و ناتوانی در تدریس دعوت بکار میشن؟؟؟؟؟

چون مثل قارچ و دقیقا مثل مهد کودکها هر کوچه و خیابونی یه دانشکاه باز شده! همه اینها نیاز به اساتیدی دارن.. اساتید متخصص در همه رشته ها به اندازه کافی نیست یا به دلایل لابیهای بالا که عرض کردم دعوت به همکاری نمیشن و اساتید حق التدریس ک۶ ازین شهر به اون شهر هم میرن زیادن.. خب طبیعتا وقتی ایرادی بهشون گرفته بشه براحتی میگن نمیایم!!! 

 

بازم در این مورد حرف دارم

فعلا‌.‌‌...

 

** منظورم از بقیه صرفا حوزه کاریه وگرنه گور بابای حرف مردم و دوست و اشنا و غریبه که برام سر سوزنی هم ارزش نداره چه تعریفمو بکنن چه بدمو بگن

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۲۹
سپیدار

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.